22 juli - årsdagen!

Foto: Jag
Foto: Jag
 

22 juli

Idag är det 1 år sedan Anders Behring Breivik sprängde regjeringskvartalet i Oslo o sköt på Utöya. Jag var på plats vid Utöya o i Oslo, tidigt för 1 år sedan, för att visa mitt stöd men mest för att tänka på min kära C som var på ön när allt skedde.... Lilla gumman <3
 
Idag är det 1 år sedan, känns overkligt.. Jag har följt denna sak från 22 juli förra året, hela rättegången o jag sitter även idag o följer så mycket jag kan från minnesmarkeringarna.
 
Mina tankar är hos alla er <3
 

Maria Mena - Mitt lille land
Mitt lille land
Et lite sted, en håndfull fred
slengt ut blant vidder og fjord
Mitt lille land
Der høye fjell står plantet
mellom hus og mennesker og ord
Og der stillhet og drømmer gror
Som et ekko i karrig jord
Mitt lille land
Der havet stryker mildt og mykt
som kjærtegn fra kyst til kyst
Mitt lille land
Der stjerner glir forbi
og blir et landskap når det blir lyst
mens natten står blek og tyst
Mitt lille land
Et lite sted en håndfull fred
slengt ut blant vidder og fjord
Mitt lille land
Der høye fjell står plantet
mellom hus og mennesker og ord
Og der stillhet og drømmer gror
Som et ekko i karrig jord

 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0