Hälsa



Nu när sommaren är över är det de som får panik över all god mat, all dricka som de hällt i sig o så har de inte tränat tillräckligt utan det har satt sina spår. Jag själv har aldrig sett träningen som något "måste" utan man har tränat för att man ska må bra, inte för att vara "modellsmal" o må dåligt över att man ätit en gurka. Jag ser hälsa o träning som något som man ska sköta för att kroppen ska må bra ! Jag själv följer inte något träningsschema eller äter på ett visst sätt, utan jag äter det jag tycker är gott o tränar några gånger i veckan. Jag håller inte på med någon sport eller tränar på gym utan jag har en spinningcykel hemma o en crosstrainer samt så tycker jag om att gå ut o gå. Så det är väl min träning som jag kör på. Alla tycker vi olika, vissa vill gå på gym, vissa vill hålla på med lagsport - jag tycker inte något sätt att träna på är fel utan så länge man tycker det är kul o man inte överdriver träningen så tror jag all rörelse är hälsosam :) Sen tror jag på att man kan äta vad som helst, sallad, fet sås, godis, pizza - ja, man kan äta allt men i rätt mängd. Vissa kan inte äta något som ses "onyttigt" men jag tror att rör man sig o äter i rätt mängd så spelar det ingen roll vad man stoppar i sig :) Allt ska vara lagomt - det tror jag är bäst :) Men vad tycker ni ? Hur tränar/äter ni för att må bra o ha hälsan god ?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0